tiistai 28. huhtikuuta 2015

Vatsoja, vatsoja

Ajattelin ensi viikon maanantaina aloittaa pienimuotoisen neljän viikon vatsalihashaasteen. Mun vatsalihakseni ovat romahtaneet rapakuntoon sen jälkeen, kun lopetin itämaisen tanssin. Nyt ajattelinkin edes hieman kohentaa niiden nykyistä olemusta :D.

Haasteen ideana on siis tehdä neljän viikon ajan vatsalihaksia iltaisin sängyssä ennen nukkumaanmenoa. Sarja on joka päivä sama, mutta toistojen määrä vaihtelee. 20 "pyöräilyliikettä", 20 V-istumaannousuja ja 20 kiertoa sivulle. 1. Viikolla sarja tehdään kerran, 2. viikolla kaksi kertaa, 3. kolme ja neljännellä viikolla neljä.

Sain mukaan jo cheerleadingia harrastavan serkkuni, lähteekö teistä joku mukaan?

Haaste lähtee siis käyntiin ensi maanantaina, koska olen taas kipeänä. Korvaustunti siirtyykin siis ensi viikkoon ja tämän viikon tunti jäi taas välistä. Harmittaa tämä sairastelu. Saisi kohta jo riittää! Oletteko pysyneet terveinä vai löytyykö kohtalontovereita :D?

-Helinä

9 kommenttia:

  1. Muistathan pitää vatsan litteänä noissa rutistuksissa ja aktivoida aina ensin syvän tuen? Älä myöskään vedä päätä käsillä ja pidä niska pitkänä. Vatsalihasten tekeminen puhtaasti on vaikeaa! Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vatsalihakset on mun mielestä ns helppo tehdä oikein (tai ainakin helpompi kuin selkälihakset), koska heti jos niitä ei tee oikein, liike ei tunnu missään tai enintään sattuu jonnekin muualle. Kun liikerata menee oikein, sen tuntee heti vatsassa :).
      Teen monesti vatsat niin, etteivät kädet edes osu päähän, vaan ovat parin sentin etäisyydellä. Ihan vain tuon vetämisen estämiseksi.

      Poista
  2. Mä lähden ehdottomasti mukaan! Samalla pääsen "kesäkuntoon" tosi hyvä ideaa!






    VastaaPoista
  3. Kiitos osallistumisesta! Yritän aina välillä tsemppailla täällä blogin puolella muistamaan/jaksamaan tän haasteen suhteen. Olisi tosi mukava välillä kuulla sitten myös miten muilla sujuu :).

    VastaaPoista
  4. Lähinnä tarkoitin kommentillani sitä, että väärin tehtynä treenataan usein vain pinnallisia lihaksia. Eli silloinkin liike tuntuu vatsassa, mutta ei ulotu syviin lihaksiin saakka. Hyvä jos kuitenkin hallitset asian, monesti nimittäin syvä tuki pettää omilla oppilaillani ja vatsa pullahtaa ulospäin. Siksi olen itse asiassa ekstratarkkana. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tätä asiaa pintavatsa vs syvät vatsat tuli hiottua itämaisessa (vatsatanssissa) hyvin paljon.
      Kiva kuitenkin, kun varmistit asiaa :).

      Poista
  5. Mää en oo jaksanut tehä oikeen mitään noita lihaskuntohaasteita, mitä somessa on pyörinyt. Kerro sitten, tuliko tuloksia :D Voi olla että tartun turhan pieneen yksityiskohtaan, mutta ei noita liikkeitä kannata varmaan ihan sängyssä tehdä, koska pehmee alusta joustaa varmaan vähän liikaa ja sit voi olla että lakanat menee hikisiksi ja sänky menettää sellaisen ''rauhoittumisen paikan'' statuksen. Mutta siis jos tarkoitit yleisesti ottaen ennen sänkyyn menoa makkarissa niin hyvä sitten, unohda tämä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerron varmasti :D. Alkuperäisessä haasteessa käskettiin tehdä sängyssä, mutta itse ajattelin "huijata" ja tehdä jumppamatolla lattialla :D.
      Mutta noin yleisesti mun huoneessa ei ole tuolia (tai muutakaan istumapaikkaa) eikä pöytää, joten sänky on mun huoneessa paikka, missä esim. ommellaan, tehdään läksyt, piirretään, maalataan jne. Siinä sivussa myös nukutaan :D. Siksi tuo rauhoittumisen paikka ei koske mun sänkyä. Enemminkin vihaan sitä, jos lakanat lähtee paikoiltaan vatsoja tehdessä! :"D

      Poista
  6. Aiku kumma että siinä aluperäisessä on sanottu että pitäis tehdä sängyssä, luulis että se on ihan liian pehmee ja joustava alusta.. No, kukin tyylillään. Ja no joo totta, niin se vähän helposti tuntuu menevän kun asuu vanhempien kanssa ja se oma tila on vaan pieni makuukammari, missä pitäis tehdä kaikki muutkin asiat ku nukkuminen, eli varsinaisena rauhan tyyssijana se ei toimi :D

    VastaaPoista