maanantai 10. elokuuta 2015

Viimeiset lomapäivät

Kulutan viimeistä lomapäivääni laskemalla fysiikkaa, tarkemmin sähkökenttälaskuja. Aihe, jota eniten vihaan fysiikassa. Pakko tämäkin on silti kai ryömiä läpi.

Kohta pitäisi lähteä verenluovutuksesta tulevan isin avuksi kauppaan. Toista kättä kun ei saa kaiketi rasittaa heti. Ajateltiin samalla käydä hakemassa pizza päivän ruuaksi.

Väsyttää ihan kamalasti, onneksi huomenna koulu alkaa vasta kymmeneltä ja mun poikaystävä tulee kaupan päälle vielä hakemaan autolla mut sieltä päivän lopuksi. Autoilu on mun mielestä aina niin luksusta, kun meillä ei ole koskaan autoa ollut :D.

Ajattelin käydä elokuun aikana  yhdellä kokeilutunnilla siellä liikuntakeskuksessa ennen balettia. Tulisi samalla reitti ja paikka tutuksi. Tuolla oli sellainen "yksi ilmainen kokeilukerta" -käytäntö, ja ajattelin käydä kokeilemassa Functional Balance -tuntia. Siellä kuulema keskitytään vartalon linjaukseen ja keskivartalon tukilihaksiin. Kuulosti ainakin mun korviin sellaiselta, mistä voisi olla apua myös balettiin.

Käytiin yksi ilta poikaystävän kanssa leikkipuistossa riehumassa, kuvat sieltä :).

-Helinä

12 kommenttia:

  1. Vautsi, kylläpä sulla nousee jalka!
    Toi functional balance kuulostaakin kätsyltä. Voit sit kertoa että minkälaisia harjoituksia teette. Onko teillä muuten ollut itse balettitunnilla koskaan mitään jumppaa? Kerran kun olin korvaamassa perus1-tunnilla, niin siellä meillä oli kerran sellasta vatsalihastreeniä, ja kesäjaksolla oli yhen open kanssa myös muutaman kerran vatsalihas- ja aukikiertotreeniä ennen kun siirryttiin tangolle ekaan plié-sarjaan. Ihan kiva mun mielestä että on ollut tollasta ''tanssijan lihaskuntoa'' :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se sivulle nousee, kunhan vähän fuksaa polvista. Eteen se 90 astettakin on suuri haaste :'D.
      Joo kerron tuostakin tunnista sitten, varasin sen alustavasti ensi keskiviikolle.

      Ei itseasiassa ole ollut. Lähimpänä ehkä erilaiset balettisarjat, joissa on tehty vatsalihaksia kuormittavissa asennoissa pitoja vatsalihastreenimielessä. Teen tosin itse mielummin lihaskunnot kotona ja käyttäisin maksetut tunnit balettiin :).

      Poista
  2. Mä jaksan ihastella sun käsittämättömän pitkiä jalkoja! :D
    Anna mulle puolet.. :'D

    Meillä on aika usein ollut balettituntien alussa jotain lihaskuntotreeniä, joogaa tai pilatesta. Mutta vähän samaa mieltä sun kanssa Helinä, että ennemmin käytän rahat itse tuntiin kuin siihen, että osa tunnista tehdään lihaskuntoa. Mutta toisaalta mä ymmärrän sen, että ilman supervahvaa keskustaa ei tanssista tule mitään, ja tuntien alussa olevat harjoitteet on sitä varten että niistä voi jokainen ottaa opikseen ja tehdä omatoimisesti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua :D. Välillä on talvisin olo näiden jalkojen kanssa verrattavissa bambiin järven jäällä. Varsinkin jos on lisäkorkoa kengissä.
      Jos vähän lahjottaisi pois niin matka maahan kaatuessa ei olisi aina niin korkea :'D.

      Ja varmasti joillain tunneilla tehdään tuota lihaskuntoa senkin vuoksi, ettei osa tee sitä ollenkaan kotona. Monelle tanssi on se "kerran viikossa" -harrastus, lihaskunnot mukaanlukien. :)

      Poista
    2. Heheh, mulle on baletin myötä muodostunut joku ihme jalkafiksaatio: ihastelen toisten pitkiä (tai lyhyitä) ja kauniita jalkoja ja samalla murehdin omien jalkojen puuttumista :D

      Poista
    3. Voin samaistua tuohon ;D.

      Poista
  3. Anonyymi13.8.15

    Vau miten notkea olet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :). Vasen puoli onkin sitten vastakohta eli tosi kankea...

      Poista
  4. Heippa, minulla on sinulle haaste blogissani! :)

    VastaaPoista
  5. Munkin on pakko ihastella miten korkeallet saat jalkasi nostettua :) Itellä joten kuten nousee jalka tolleen, mutta toinen jalka on hieman koukussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mutta on mullakin tuossa polvet hieman koukussa :).

      Poista