keskiviikko 16. syyskuuta 2015

Balettia ja vähän koulua

Tällä viikolla mulla ei ollut showtanssia, koska meidän ope meni naimisiin. Balettitunnit kuitenkin pidetään molemmat ihan normaalisti ja niitä odottelenkin jo motivaatiovuoren kanssa.

Viime viikon liikuntakeskuksen baletissa treenattiin hyppyjä ja niihin tarvittavaa pliétä. Harjoiteltiin hyppyjä tasapainotyynyllä ja minitrampalla (treenaten erityisesti nilkkoja). Sekä tarkkailtiin omaa painopistettä hyppiessä. Tää kaikki oli mun mielestä erittäin hyödyllistä ja tajusin nojaavani helposti hieman liikaa taaksepäin hyppiessä. Nyt osaan kiinnittää huomiota siihen. Tein myös ensimmäistä kertaa glissadea eteenpäin ja harjoiteltiin hieman pas de deux -tyyliin hyppyjä. Tanssikaveri siis nosti ja käänsi ilmassa samalla vyötäröltä, kun itse ponnisti vauhtia suoraan ylöspäin. Tämä(kin) oli tosi hauskaa!

Maanantaina mulla oli fysiikan kirjotukset ja ainakin näin alustavasti voin sanoa, että ne meni ihan hyvin. Viikon päästä perjantaina mua odottaa sitten kemia. Sitä ei tosin tarvitse stressata, kun fysiikka oli näistä kahdesta se pakollinen. Samalla mulla pyörii tässä koeviikko, joten lukemista riittää loputtomiin ;D.

Parin viikon päästä olen menossa jonkin tyyppiseen joogaan siskoni kanssa. Siitä lisää silloin. Mitä teillä on suunnitelmissa? :)

-Helinä

6 kommenttia:

  1. Tällä viikolla olen menossa katsomaan Helsinkiin Oopperan kummituksen :) Ensi viikolla mulla alkaa Te-toimiston työkokeily yhdellä yläasteella ja pääsen avustajaksi ainakin käsityötunneille ^^

    Oletko muuten sinä tuossa kuvassa? Koska jos olet niin oot hirveän notkea! Voikun itsekin olisin :D

    Tsemppiä kirjoituksiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo jännää! Mä yritän päästä katsomaan Oneginia Helsinkiin syksyn aikana. Toi käsityöjuttu kuulostaa hurjan kivalta :).

      Joo, kaikki kuvat ovat omiani, jos en toisin mainitse. Kiitos paljon! :)

      Poista
  2. Danse de la Vie16.9.15

    Wautsi miten hieno kuva! Kun vain itsekin olisi yhtä notkea :D
    Kuulostaa mielenkiintoisilta nuo harjoitukset mitä teitte. Välillä on hyvä palata tanssissa ihan sinne perusteisiin, tällä hetkellä tuntuu että itselläkin pitäisi kerrata vähän että miten ne perusteet taas menikään.

    Onnea kirjoituksiin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :).
      Venyvyys tulee venyttelemällä :D! Mä olen ainakin huomannut noiden perusjuttujen parantavan mun tekniikkaa. Tasapainot pysyy paremmin ja lantio suorassa :).

      Poista
  3. Vau kuulostaa tosi kivoilta noi harjoitukset trampalla ja tasapainotyynyllä. Ja pas de deux, uuu..!! Me aina välillä miehen kanssa yritetään hyvin huonolla menestyksellä jotain nostoja :'D Tuossa joitakin viikkoja sitten katsoin youtubesta aika paljon kokopitkiä baletteja (Don Quijote, Giselle, Prinsessa Ruusunen), ja siitä sitten innostuneina kokeiltiin jotain ihan perusnostoa, mutta voi hyvä luoja, se oli KAIKKEA MUUTA kuin sulavaa ja kevyttä :'DD En ehkä ole ihan niin kevyt ku perus prima ballerina, ja lisäksi se sattui hirveesti kylkiin/vyötäröön ku toinen nostaa siitä! tai sitten olen vaan herkkä...

    Ja munki täytyy kyllä kehuu tota kuvaa, hieno! Ihanan taipuisa selkä sulla (toki jalat myös)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollaan myös koitettu nostoja poikaystävän kanssa. Joskus onnistuu ja joskus hajoaa huoneesa tavaraa, eli ei onnistu niin hyvin :D.

      Pari vinkkiä (jotka tiedän) noihin nostoihin. 1. Kannattaa jännittää vyötärön alue tosi hyvin niin ei satu niin paljon (kun kädet ei pääse pureutumaan niin syvälle + iho tottuu ajan myötä)! 2. Pääasiassa ylöspäin vievä voima on nostettavan jaloista lähtevää työntövoimaa, eli kunnon plie ja ponnistus ennen kuin nostaja tekee mitään :). Korjatkaa, jos olen väärässä, koska nämä on vain näitä mitä mulle on eri paikoissa hoettu.

      Kiitos paljon! Vielä on paljon venytettävää (ainakin mun supernolot takareidet), mutta hyvän pohjan sain lapsuuden voimistelusta :).

      Poista