perjantai 23. lokakuuta 2015

Patukoita ja vitamiineja

Kävin toissapäivänä tuossa lähi Punnitse&säästässä. Ihanaa, kun liike aukesi tuohon ihan pienen kävelymatkan päähän meiltä :).

Etsiskelin kaikenlaisia eri patukoita, joita viime postauksessa kehotitte kokeilemaan. Suurin osa löytyikin, mutta valitettavasti lähes jokaisessa oli pähkinää tai mantelia. Questbarit taisivat olla lähes ainoat, joissa niitä ei ollut, mutta ei mulla ollut niin paljon rahaa edes mukana, että olisin voinut ostaa yhden :D.

Nyt kyselenkin, onko noissa patukoissa jokin makuvaihtoehto, jossa pähkinää ei "huomaa". Mulla on siis lievä pähkinäallergia, joka ei aina reagoi, jos pähkinä on valmiiksi jauhettu tuotteessa ihan pienijakoiseksi jauheeksi. Hasselpähkinä tosin aiheuttaa kitalaen ja kurkun kutinan lähes aina, muita pähkinöitä voin syödä hieman vapaammin.

Onneksi mun perinteisiin kauravälipaloihin oli ilmestynyt uusi maku (tai sitten en ollut huomannut sitä aiemmin), nimittäin valkosuklaa. Siksipä ostin sen ja perinteisen toffeen makuisen. Lisäksi päätin kokeilla toiselta merkiltä mansikka-kauraevästä. Joistain Punnareista saa muuten opiskelija-alennusta 10%. Sitä harvemmin mainostetaan missään.

Tuo mansikka oli musta tosi hyvää, vähän makea, muttei silti liian. Muita en ole vielä avannutkaan, mutta toffee on mun vakituinen lemppari ollut tähän asti, joten se on musta myös hyvää :D. En koskaan jaksa syödä tuollaista patukkaa yhdellä kerralla, kun ne ovat niin täyttäviä. Muiden patukoiden kohdalla ei ole käynyt koskaan niin. Ollaankin poikaystävän kanssa ihmetelty, miten noin pieneen kasaan saa tungettua niin paljon syötävää. (Ravintosisältö noin suurinpiirtein 100 grammassa: hiilihydraatit 60 g, proteiini 7 g, rasva 20 g, kuitu 6 g, suola 0,5 g)

Tilasin Fitnestukusta pari viikkoa sitten naisille tarkoitetun vitamiini/mineraalivalmisteen ja C-vitamiiniporetabletteja, joita mun pitäisi ottaa rautapitoisella aterialla (C-vitamiini edistää raudan imeytymistä). Huomasin pari päivää sitten, että noita poretablettejahan saa Lidlistäkin samalla hinnalla. Käyn hakemassa sieltä ensi kerralla, niin ei tarvitse turhaan lennätellä/purjehduttaa niitä ties mistä.

Olen syönyt noita nyt reilun viikon ja toissapäivänä tunnilla vielä tuli noita pyörrytysjuttuja, mutta eilen onnistuin välttymään niiltä kokonaan. Pitää katsoa vielä ensi viikko, kuinka tunnit sujuvat, ennen kuin voin kertoa oliko tästä apua vai ei :D.

-Helinä

2 kommenttia:

  1. Niihin patukoihin saa paljon ravintosisältöä, kun on niin paljon sokeria. ;)
    Questbar tosin on vähäsokerinen, mutta itse syön lähtökohtaisesti mieluummin "oikeaa" ruokaa kuin välipalapatukoita. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syön kyllä normaalisit aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Nuo patukat on yleensä ns bussiruokaa, jota syön koulusta tullessa pahimpaan nälkään :D.
      Jep, sokeria kyllä näistä löytyy, mutta ei sillä mulle väliä kunhan nälkä lähtee ;D.

      Poista