tiistai 16. helmikuuta 2016

Voimisteluikävää

Nyt kun on tullut istuttua suhteellisen paljon kotona lukemassa, tuntuu kuin mulla olisi aivan liikaa ylimääräistä energiaa. Tämä aiheuttaa sen, että haaveilen voimistelutreeneistä ja muutenkin kovemmasta treenaamisesta. On mulla kerran viikossa baletti, mutta ei siellä tule sitä samaa oloa. Jos tällä hetkellä suoriutuisin voimistelutreeneistä, se olisi todellinen itsensä ylitys. Voimisteluaikoina juoksin omat parhaat tulokseni Cooperin testissä ja nykyään en varmaan jaksa edes juosta koko aikaa. Silloin treeneissä oli joskus jo lämmittelyiden jälkeen verenmaku suussa.

Voimistelutreeneissä harjoittelu oli niin paljon tavoitteellisempaa, koska treenattiin kisoja varten. Joskus aiemmin kirjoitin, että itseään varten treenaaminen oli mulle aivan uusi juttu baletissa, kun esiintymisiä ei ole. Tällä hetkellä kaipaan tuota vanhaa kunnon rääkkitreenaamista enemmän kuin koskaan olisin luullut. Periaatteessa voisin järjestää itselleni samat treenit itse. Lämmittelyksi juosten 3 kierrosta ympäri viereistä pikkulampea, sen jälkeen nopeat venyttelyt, pienet ja isot hypyt, lihaskunnot, akrobatia, sarja ja lopuksi pitkät venytykset. Yksinään treenatessa tulee helposti lopetettua silloin, kun tuntuu ettei enää jaksa. Treeneissä tulee yleensä jatkettua siitä huolimatta, ja lopuksi tulee se voittajafiilis, kun jaksoi loppuun asti. Toisaalta mun polvet eivät kestäneet voimistelutreenaamista silloin, joten tuskinpa kestävät nytkään. Voisin tietysti muokata treenistä polviystävällisemmän :).

Jos pääsen syksyllä opiskelemaan jonnekin, tämä liikkumisen tarve varmasti vähenee, kun kotona oleilua on vähemmän. Tälläkin hetkellä mun vapaa-aika on aika minimissä lukemisen vuoksi, mutta ajattelin ottaa itselleni tästä lähin kaksi kertaa viikossa puolentoista tunnin verran omaa aikaa ihan vain treenaamiseen. Muutoin hypin kohta huoneeni seinillä, eikä lukemisesta tule yhtään mitään.

Löysin viime viikolla huoneestani "Treenivihkon", joka oli voimisteluajoilta. Sinne oli listattu itse suunnitellun kotitreeniin eri vaiheet. Ehkäpä alan toteuttaa tätä vihkoa tulevissa omissa treeneissä :D.

-Helinä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti