keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Juoksukunto

Nyt kesällä ei ole tanssituntejakaan, joten tuntuu, että voin hyvällä omalla tunnolla jatkaa juoksuaiheisia postauksia. Muutama viikko sitten, kun mun juoksutreenit alkoivat, mun juoksukunto oli ihan pohjamudissa. Valikoin sellaisen maastolenkin, joka on kokonaisena yhden kilometrin ja puoliksi juostuna puoli kilometriä (loogista, eikö :D). Mua ainakin auttaa se, että pystyn helposti hahmottamaan juoksemani matkan ja katsoa kehitystä sen mukaan. Tuossa lenkillä on jyrkkää ylämäkeä ja pientä alamäkeä (en ymmärrä miten niitä ei tunnu olevan läheskään samaa määrää).

Ensimmäisellä kerralla otin tavoitteeksi juosta sen puolikkaan kilometrin. Jaksoin silloin hädin tuskin juosta siitä yhden neljäsosan eli häpeälliset 125 metriä, kun oli jo pakko kävellä muutama metri ensimmäisen ylämäen jälkeen. Seuraavalla kerralla jaksoin jo 250 metriä. Toisen juoksuviikon alkaessa onnistuin juoksemaan jo 650 metriä putkeen eli 150 metriä yli mun ensimmäisen kerran tavoitteen. Yllätyin toden teolla, kuinka nopeasti juokseminen alkaa helpottumaan ja jaksoinkin juosta aina vähän pidemmän matkan.

Tässä välissä en ole päässyt testaamaan tutulle lenkille kuinka se sujuu, koska olen ollut mummilla serkkujen kanssa. Huomenna olisi tarkoitus käydä täällä peltojen keskellä vähän hölkkäämässä ja kokeilla pyörällä ajamista. Pyöräilyssä kun olen toivottoman huono.

En muista olenko jo aiemmin tänne linkannut tämän todella hyvän vatsalihastreenin. Mulla on tavoitteena tehdä tuo ainakin kerran viikossa. Joskus tulee tehtyä useammin, mutta olen pitänyt tavoitteena vain kerran viikkoon niin ei mene liian vaikeaksi toteuttaa. Tällä hetkellä sekin on tosin välillä jäänyt välistä :D.


Tein äidille tällaisen jääkaappimagneetin ristipistoin, kun hän tykästyi tuohon kuvaan.

-Helinä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti